Hírek : Marsa Nándor "szambázott" legjobban Jacarepaguában! |
Marsa Nándor "szambázott" legjobban Jacarepaguában!
HSF1L 2019.03.25. 10:19
Marsa Nándor gyönyörű győzelmet aratott a ligában hétvégén debütáló Rio de Janeiroi pályán!
Bomba erős hetet zárt vasárnap este Marsa Nándor akin már a teszteken is látszott hogy ihletett formába kerülhet a versenyre. Az időmérőn csak úgy mint 1 héttel korábban most sem talált legyőzőre, így idén már 3. alkalommal szerezte meg a pole pozícót, ezúttal Orbán Pétert megelőzve.
Időmérő:
1 |
Marsa Nandor |
Scuderia Ferrari |
1:19.132 |
-:--.--- |
2 |
Peter Orban |
Vodafone McLaren Mercedes |
1:19.225 |
+0:00.093 |
3 |
Adam Raffai |
Sahara Force India F1 Team |
1:19.487 |
+0:00.355 |
4 |
Szilveszter Gal |
Infiniti Red Bull Racing |
1:19.562 |
+0:00.430 |
5 |
Bence Varhegyi |
Sahara Force India F1 Team |
1:19.860 |
+0:00.728 |
6 |
David Sagi |
Lotus F1 Team |
1:20.306 |
+0:01.174 |
7 |
Norbert Bagi |
Scuderia Ferrari |
1:20.788 |
+0:01.656 |
8 |
Kiss Barnabas |
Mercedes AMG Petronas F1 Team |
1:21.229 |
+0:02.097 |
9 |
Laszlo Benko |
Lotus F1 Team |
1:22.252 |
+0:03.120 |
Az utóbbi időben extra rajtokkal előrukkoló Orbán Péter hasonlóan a Castellet-ben látott előretöréséhez ezúttal is jól startolt és megelőzve Marsát az érle állt. Fontos momentum volt hiszen a pálya karakterisztikájából fakadóan rettenetesen nehéz előzni, sok gyors, inkább gázelvételes nyújtott kanyar van rendkívül kevés féktávval és reális előzési ponttal. Ennek meg is lett az eredménye hiszen hiába volt pokolian gyors Marsa, a pályán nem tudott mit kezdeni Orbánnal, de mint már korábban sokszor, most is bebizonyosodott hogy egy jó ütemben végrehajtott kerékcserének kulcsszerepe lehet. Marsa bár kockázatot felvállalva 5 körrel korábban kijött a 3. és egyben box látogatására mint Orbán. Orbán a végén jóval frissebb gumikon az utolsó körökben már több mint 1 másodperccel gyorsabb volt mint Ferraris ellenfele, de nem tudott előzni, így Marsa bátor húzása győzelemt ért. Idén ő az első aki triplázni tud ami a győzelmek számát illeti! Orbán végül 7 tizedes hátrányban ért be a második helyen, mögötte pedig az a Raffai Ádám ért célba aki már egymást követő negyedik alkalommal hozza be a Force Indiát a 3. pozícióban. Ez a végeredmény egyúttal azt is jelentette hogy ugyanaz a trió végzett a legjobb 3-ban aki Castelletben is!
Várhegyi Bence ismét megmutatta hogy kiegyensúlyozottságára bármikor lehet számítani, bár a dobogó megint csak nem sikerült neki, csapattársa mögött a 4. helyen zárta a versenyt amivel jelentős részt vállalt abból hogy a narancssárgák 20 egységgel növeljék pontjaiknak számát. Ismét együtt gyengélkedett a Bagi-Sági páros. A bajnokság élén álló két versenyző még csak harcban sem tudott lenni a dobogóért, ellenben egymással az 5. helyért megküzdöttek. Bagi legyőzte riválisát a pályán, de a futam után box kivezető vonal átlépéséért büntetést kapva visszaesett a 6. helyre Sági mögé.
Kiss Barnabás végzett a 7. helyen aki ezúttal egyedül harcolt a Mercedes becsületéért Elekes Csaba hiányában. Nem alakult túl jól számára sem a futam hiszen több hibát is elkövetett, ráadásul a címvédő és idén először versenyen is pályára guruló Tarr Tamás autójában is károkat okozott miután figyelmetlenül tért vissza a pályára kicsúszása után. Tarr végül nem emiatt, de később kiesett így pont nélkül zárt. Pont nélkül maradt a vezetői hibák miatt kieső, verseny után kis híján dührohamot kapó Gál Szivleszter is, a helyzetet pedig tovább rontotta hogy mivel a csapat másik tagja Sára Dániel nem volt jelen a futamon így a Red Bull nullázott.
Benkő László volt az utolsó kockás zászlót meglátó versenyző a 8. helyen a Lotussal aki csapattársával együtt nagyon csalódott volt a versenyt követően, na nem feltétlenül a helyezés és a pontok száma, hanem a mutatott telejsítmény és a finoman szólva sem acélos tempójuk miatt.
A bajnokság talán ennél kiélezettebb már nem is lehetne. Bagi Norbert és Sági Dávid egyaránt 99 ponttal holtversenyben vezetik a bajnokságot, Marsa Nándor pedig pazar formájának köszönhetően a pár hete még jeelntősnek mondható hátrányát 7 pontra csökkentette! Raffai Ádám és Orbán Péter is jól zárkózik mint ahogy Várhegyi Bence is remekül versenyzik, így a bajnokság pontosan féltávjánál kijelenthető hogy akár még 6 versenyző is reálisan gondolkozhat a bajnoki címben, vagy a szezon végi dobogóban és az érte járó serlegekben! A Red Bull párosa pedig ha a szezon második részében nem csak gyors hanem kiegyensúlyozott is lesz végre valahára akkor sok kavarodást okozhatnak még akár az élen is!
A csapatoknál gyakorlatilag nincs kérdés az élen. A Force India hiába remekel, a Ferrari párosa nem enged előnyéből, sőt fokozatosan növeli azt. Jelenleg a különbség 58 pont a két istálló között.
A 2019-es idény 18 versenyéből 9-en túl vagyunk, a bajnokság egyre izgalamsabb. A következő állomás az autóversenyzés egyik legendás helyszínén lesz. Jöhet Indianapolis! Ezidáig egyetlen alkalommal rendeztünk rajta versenyt, akkor Elekes Csaba sikerével zárult a futam. Jó felkészülést és szép hetet mindenkinek!
|