Részvétel feltételei:
- A szériában csak a vezetőség által elnyert felvételi jog alapján lehet részt venni. A versenyeken csak teljes és valódi névvel lehet szerepelni.
- Az időmérő kezdetéig minimum 10 mértkört teljesíteni kell a szerveren az aktuális pályán! Amennyiben ez nem történik meg, a BT határozza meg hogy az adott versenyző részt vehet-e, és milyen formában rajtolhat el a versenyen.
-A ligában csak a 16. életévét betöltött pilóta vehet részt.
Szerveren, liga facebook csoportjában való viselkedési szabályok :
- Minden ligatagnak tisztelnie kell a másikat, semmiféle sértő, lenéző megjegyzést nem lehet tenni a másikra. Amennyiben még is történik hasonló incidens, az következményekkel jár a ligán belül. A személyes problémák nem tartoznak a liga többi tagjára. Bárkinek problémája van a másik féllel azt legyen szíves privát kommunikáció formájában megbeszélni. A sportszerűség és a társaink iránti tisztelet kell hogy a legfontosabb legyen mindenki számára!
Versenyhétvége lebonyolítása:
- A versenyek a versenynaptárban feltüntetett dátum alapján (VASÁRNAP) 17:00-tól kezdődnek.
- Az időmérő során etaptól (Q1,Q2,Q3) függetlenül a versenyhétvégére kiírt gumicsomagból bármely gumi szabadon használható. Az időmérőn használt gumi nem befolyásolja a verseny rajtnál használt gumit sem keverék, sem kopás szempontból, így a bemelegítő edzésen szabadon lehet dönteni a verseny elején használt gumikeverékről! Az üzemanyag mennyisége szabadon változtatható az időmérő és a verseny között. Az autó további beállításai azonban nem elérhetők az időmérőn megfutott első mértkör után, így például a guminyomást, hűtéseket, felfüggesztést stb, a versenyre kell beállítani. Az időmérőn egyetlen Q3-as etapra kerül sor, ahol 15 perc áll rendelkezésre a versenyzők számára a lehető legjobb mértkört teljesíteni.
- Az időmérő után a bemelegítő edzésen (5 perc) fel lehet készülni a futamra és egyéb más dolgokat el lehet intézni. A BT ebben az időszakban osztja ki azokat a büntetéseket, melyet az illető hozott magával (rajtbüntetés stb).
- A versenyen tankolásra nincs lehetőség. Minimum 1 kerékcsere kötelező, illetve a versenyre kijelölt 2 gumikeverék közül minimum 1 alkalommal, legalább 1 kör erejéig mindkét gumit kötelező használni. Amennyiben egy versenyző nem teljesít a versenyen minimum 1 kört mindkét gumikeverékkel, büntetést von maga után! Restart csak és kizárólag nagyon indokolt, a mezőnyt technikailag negatívan érintő eset után lehetséges. Például: 5 embert ledob a szerver valamilyen oknál kifolyólag a felvezetőkörön.
- A versenyen a box utcából kivezető fehér vonal átlépése büntetést von maga után, ami egységesen alkalmanként +5 másodpercet jelent. Azonban ha a box vonal átlépése miatt esetleg balesetet is okoz az adott személy, további büntetések is kiosztásra kerülhetnek. A box utcába befelé vezető fehér vonal átlépée önmagában nem jelent büntetést, viszont minden versenyzőnktől elvárjuk hogy a fair módon, az arra kijelölt szakaszon hajtson be a box utcába, ennek nem betartása szintén büntetést vonhat maga után szituácuótól függően.
Pálya elhagyások és vágások:
-A pálya határát minden esetben a két oldalról körbevevő vastag fehér vonal jelzi. Minden versenyzőnek törekednie kell arra, hogy a pályát ne hagyja el az autó mind a 4 kerekével. Ez csak abban az esetben változik. ha a BT a verseny hetének kezdetén előre meghatároz egy adott pálya szakaszt ahol a pálya elhagyása megengedett. A pálya elhagyása, vágása szituációtól, mértéktől és mennyiségtől függően kerül kivizsgálásra, adott esetben szankcionálásra. Előre lefixált és konkretizált eset/büntetés nincs. Mivel a BT és a ligavezető dolga sem az hogy minden versenyző teljes versenyét A-Z-ig átvizsgálja, ezért arra kérünk mindenkit ha valakinél rendszeresen tapasztal szélesítést vagy vágást a futam során az jelezze a BT felé. Nem szeretnénk szigorú irányt követni, de mindenkitől elvárjuk a fair playre való törekedést, ellenben az ezzel való visszaéléssel.
Szerveren használható segítségek |
Automata váltó (Billentyűzetet használó versenyzők miatt) |
Kipörgésgátló (Magas) |
Stabilitás (Alacsony) |
Kuplung |
Verseny körülmények |
Időjárás |
Száraz |
Versenytáv |
75% |
Rajt |
Felvezető kör / Álló rajt |
Mechanikai meghibásodás |
Normál |
Gumikopás |
Normál |
Üzemanyag fogyasztás |
Normál |
Tankolás |
Nincs |
BOX |
1 alkalommal kötelező |
Autó károsodás |
35% |
Zászló szabályok |
Teljes |
Bajnokság pontrendszere |
1. helyezett |
16 pont
|
2. helyezett |
13 pont |
3. helyezett |
11 pont |
4. helyezett |
9 pont |
5. helyezett |
8 pont |
6. helyezett |
7 pont |
7. helyezett |
6 pont |
8. helyezett |
5 pont |
9. helyezett |
4 pont |
10. helyezett |
3 pont |
11. helyezett |
2 pont |
12. helyezett |
1 pont |
VEZETŐSÉG
Ligavezető : Sági Dávid
Ligavezető helyettes : Bagi Norbert
Verseny bírói testület : Sára Dániel, Bagi Norbert, Gál Szilveszter
|