Hírek : Sági nyert, Bagi második a Detroiti falak között! |
Sági nyert, Bagi második a Detroiti falak között!
HSF1L 2019.01.30. 00:31
Sági Dávid és Bagi Norbert a Melbourne-i szezonnyitó versenyt megismételve Detroitban is az első két helyen futottak be, a győztes a Lotust vezető Sági, még a második a Ferrarit erősítő Bagi lett. Harmadik helyen a McLaren és Orbán Péter örülhetett!
Idén először elmaradt a Ferrari siker az időmérőn. Orbán Péter személyében ezúttal a McLaren húzta be a pole pozíciót, mögötte bő 3 tized lemaradással Tóth Miklós a Caterhammel, valamint Gál Szilveszter a Red Bullal végzett. A magát 5. helyre kvalifikáló Bagi Norbert büntetésének köszönhetően csak a 8., a másik Ferrarit vezető Marsa Nándor csak a 13. pozícióból vághatott neki a versenynek.
Időmérő:
1 |
Peter Orban |
Vodafone McLaren Mercedes |
1:26.168 |
-:--.--- |
2 |
Miklos Toth |
Caterham F1 Team |
1:26.531 |
+0:00.363 |
3 |
Szilveszter Gal |
Infiniti Red Bull Racing |
1:26.554 |
+0:00.386 |
4 |
Daniel Sara |
Sauber F1 Team |
1:26.914 |
+0:00.746 |
5 |
Norbert Bagi |
Scuderia Ferrari |
1:26.971 |
+0:00.802 |
6 |
David Sagi |
Lotus F1 Team |
1:27.296 |
+0:01.128 |
7 |
Kiss Barnabas |
Mercedes AMG Petronas F1 Team |
1:27.490 |
+0:01.322 |
8 |
Bence Varhegyi |
Sahara Force India F1 Team |
1:27.888 |
+0:01.720 |
9 |
Csaba Elekes |
Mercedes AMG Petronas F1 Team |
1:28.749 |
+0:02.581 |
10 |
Adam Raffai |
Sahara Force India F1 Team |
1:29.053 |
+0:02.885 |
11 |
Tamas Varga |
Vodafone McLaren Mercedes |
1:29.507 |
+0:03.339 |
12 |
Laszlo Pecsvari |
Infiniti Red Bull Racing |
1:30.567 |
+0:04.398 |
13 |
Marsa Nandor |
Scuderia Ferrari |
1:31.200 |
+0:05.032 |
Ahogy az előzetesen is várható volt a versenyen a 3 és 4 kiállásos taktika dominált, a Detroiti pálya rendkívüli módon igénybe vette a hátsó gumikat, ennek megfelelően több boksz látogatásra lehetett számítani átlagban mint az elmúlt két versenyen. A rajt után az első etapban még domináló Orbán Péter és Gál Szilveszter látványosan rosszabbul kezelték a gumikat mint az alapvetően is agresszívabb taktikán futó Bagi-Sági páros. Az esélyek megfordultak, Bagi átvette a vezetést, a győzelemért pedig Ságival kellett megvívnia. Orbán próbálta megtartani 3. helyét miközben a futamra nagy reményekkel érkező Gál Szilveszter összetörve autóját kiesett a versenyből. A győzelem végül a 3. kiállásnál dőlt el, ahol az 1 körrel korábban kiálló Sági megelőzte Bagit. A maradék 13 körben szoros csatát vívtak, ám tisztán látszott hogy Norbi véletlenül sem akarja túlvállalni magát és eldobni egy ilyen értékes második helyet. A ligában 6. alkalommal győzni tudott Sági, Bagi pedig HSF1L pályafutása 13. dobogójának örülhetett a második helyen célba érve. Orbán Péter a futam végére több mint 25 mp-s hátrányt szedett össze, azonban 3. helyét senki nem veszélyeztette, így a 2017/2-es idény legjobbja megszerezte első pontjait a mezőny bajnokai számára, rögtön 11 strigulát a neve mellé húzva.
Sára Dániel az idei szezon meglepetés embere kezd lenni, már a Suzukai versenyen is sokakat megdöbbentett mennyire jól és tisztán versenyez, bár utóbbi korábban sem volt soha kérdés nála. Sára Detroitban megismételve 1 héttel korábbi eredményét a Detroiti pályán is 4. helyen látta meg a kockás zászlót, így 2 futamon 18 pontot sikerült zsebre tennie az egyelőre csapattárs nélkül versenyző Sauber versenyzőjének. Az igazsághoz hozzátartozik hogy fizikálisan Tóth Miklós végzett a 4. helyen, azonban a Caterham pilótája ritkán látható ámokfutást mutatott be. Tóth a rajtnál Elekes Csabát törte össze, később pedig Varga Tamást és Marsa Nándort is falba passzírozta, az érintettek közül ha nem is minden esetben közvetlenül emiatt de senki nem tudta befejezni a versenyt. A liga történetében először a BT kizárt egy versenyzőt az aktuális futamról, Tóth Miklós pedig kénytelen volt elfogadni hogy 9 helyett 0 ponttal kell maga mögött hagynia a hétvégét.
Kiss Barnabás is élményekkel teli futamon van túl. A futam elején saját csapattársa Elekes Csaba tréfálta meg, bár valószínűleg ilyen tréfát soha többé nem akar majd. Elekes nemes egyszerűséggel belement kollegájába, aki egy első szárny töréssel megúszta az esetet és tudta folytatni a versenyt ellentétben a kieső Elekessel. Végül Kiss az 5. helyen hozta be a Mercedest ami ligabeli legjobb eredményét jelentette számára.
A Force Indianak sem volt egyszerű hétvégéje, messze nem sikerült olyan jól mint a Japán verseny de ennek ellenére is értékes pontokat tudtak hozni. Raffai Ádám a 6., Várhegyi Bence pedig a 7. helyen zárt, így a Force India maradt az egyetlen csapat a mezőnyben amelyik minden futamon két pilótával is pontot tudott szerezni.
Sajnos Várhegyi Bence volt az utolsó aki célba ért a futamon. A diszkvalifikált Tóth Miklóson kívül a verseny előtt bajnoki éllovas Marsa Nándor, a McLaren pilótája Varga Tamás, a saját csapattársával összeakadó Elekes Csaba, és a Red Bull két pilótája Gál Szilveszter valamint Pécsvári László sem tudta befejezni a 47 körös nagydíjat.
Rendkívül eseménydús és fordulatos versenyt hozott a debütáló Detroiti pálya, és ahogyan azt várni lehetett igen csak nagy kihívás elé állította a versenyzőket. Három fordulót követően a bajnokságot Sági Dávid vezeti, mögötte a Ferrarival Bagi Norbert tapad jelenleg 10 pontos hátrányban, még a 3. helyen holtversenyben 6-6 egységgel elmaradva Bagitól Raffai Ádám és Marsa Nándor áll.
A csapatoknál a Ferrari őrzi első helyét, előnye 7 pont a Lotussal és 11 pont a Force Indiaval szemben, a 4. helyen a McLaren már 39 pontos hátránnyal követi az élen álló vörösöket.
A héten Törökországba látogat a mezőny, legalábbis virtuálisan, hogy az Istanbuli pályán mérjék össze tudásukat a versenyzők. A legutóbbi Istanbuli versenyen Orbán Péter győzedelmeskedett Bagi Norbertet és Pécsvári Lászlót magamögé utasítva. Jó felkészülést és szép hetet kívánunk mindenkinek! HAJRÁ HSF1L!
|