Hírek : Suzuka: Marsa harmadikként kezdte, elsőként fejezte be az utolsó kört! |
Suzuka: Marsa harmadikként kezdte, elsőként fejezte be az utolsó kört!
HSF1L 2019.01.22. 12:27
Óriási végjáték zajlott le a bajnokság második fordulójának otthont adó Japán Nagydíjon! Marsa Nándor előtt az utolsó kör megkezdésekor még Raffai Ádám és Sági Dávid is ott volt, majd nagyjából fél kör leforgása alatt amolyan nevető harmadikként mindkét ellenfelét magamögé utasítva megnyerte a Suzukai versenyt!
Ismét Ferrari sikert hozott az időmérő, ezúttal Marsa Nándornak sikerült egy tökéletes kört összerakni, verseny beállításokkal pedig a hét legjobb idejét futva szerezte meg a pole pozíciót! Az első sorba Raffai Ádám állhatott még fel a Force Indiaval a rajtrácsra, még a második sort Sági Dávid és Tóth Miklós bérelte ki a futamra. A múlthéten élről rajtoló Bagi Norbert csak a 7. helyre kvalifikálta magát.
Időmérő:
1 |
Marsa Nandor |
Scuderia Ferrari |
1:33.016 |
-:--.--- |
2 |
Adam Raffai |
Sahara Force India F1 Team |
1:33.274 |
+0:00.259 |
3 |
David Sagi |
Lotus F1 Team |
1:33.308 |
+0:00.292 |
4 |
Miklos Toth |
Caterham F1 Team |
1:33.311 |
+0:00.296 |
5 |
Bence Varhegyi |
Sahara Force India F1 Team |
1:33.598 |
+0:00.582 |
6 |
Szilveszter Gal |
Infiniti Red Bull Racing |
1:33.766 |
+0:00.750 |
7 |
Norbert Bagi |
Scuderia Ferrari |
1:33.882 |
+0:00.866 |
8 |
Daniel Sara |
Sauber F1 Team |
1:34.600 |
+0:01.584 |
9 |
Laszlo Benko |
Lotus F1 Team |
1:34.857 |
+0:01.841 |
10 |
Kiss Barnabas |
Mercedes AMG Petronas F1 Team |
1:35.022 |
+0:02.006 |
11 |
Laszlo Pecsvari |
Infiniti Red Bull Racing |
1:35.272 |
+0:02.257 |
12 |
Attila Meszaros |
Williams F1 Team |
1:36.314 |
+0:03.298 |
Az élen álló páros remekül rajtolva megtartották pozíciójukat, Marsa és Raffai mögött Gál Szilveszter egészen a hatodikról ugrott a harmadik helyre. Az első kör nagy vesztese Tóth Miklós volt, a Caterham versenyzője az első szektor végén megforgott és gyorsan a mezőny végén találta magát.
A verseny első szakaszában kezdett kirajzolódni hogy Raffai és Marsa fogja megvívni a döntő harcot a győzelemért. A 2018-as szezon bajnoka Gál nem tudta velük tartani a lépést, sőt a 9. körben a dobogóról is lecsúszott miután Sági megelőzte. Kulcsjelentőségű előzés volt, mert Sági egy korai kerékcserével megpróbált az éllovas duó elé kerülni. A Lotus versenyzője sikerrel is járt, az első kiállásokat követően másodpercekkel Marsa előtt volt akit továbbra is szorosan felügyelt Raffai. A körökkel frissebb gumik az etap végére azonban kifizetődtek a később kiállóknál. A Ferrari és a Force India is legyűrte Ságit még a második kiállás körében. A mérkőzés felállása pedig változatlan maradt. A korán kereket cserélő Sági majd 10 másodperces előnyt dolgozott ki a még négy körön keresztül kopott gumikon kint szenvedő Marsáék előtt. A kérdés pedig az volt hogy ezt a hátrányt letudják e dolgozni miközben egymással is óriási csatát vívnak. Sokáig úgy tűnt hogy nem fog sikerülni, de az utolsó 4 körre teljesen erejét vesztették a közepes keverékű gumik az élen haladó Lotuson, az időközben Marsát megelőző Raffai pedig kőkemény támadásba kezdett. Próbálkozásai azonban sikertelenek voltak, de jött a mindent eldöntő utolsó kör ahol már képtelenségnek tűnt feltartóztatni a győzelemre éhes Force Indiat, Raffainak balszerencséjére sikerült a legrosszabb helyen utolérni Ságit, Marsa élt a szerencséjével és megelőzte Ádámot. Nagyjából 10 méterrel később szinte az összes tapadását elveszítő Sági a degner kanyarban lecsúszott a sóderágyba, a lehetőségre lecsapva Marsa átvette a vezetést, Raffai pedig követte őt és legalább a második helyét visszaszerezte. A hátralévő fél körben bár Raffai nyomás alá helyezte, Marsa magas végsebessége nem engedte hogy további előzési kísérletek legyenek, a Ferrari pilótája így idén első alkalommal megnyerte a versenyt. Raffainak a győzelem nem jött össze mint a tavalyi Japán versenyen Fujiban, azonban parádés versenyzést bemutatva így is egy remek második helyet hozott össze, a harmadik helyen végül Sági futott be a Lotussal. Marsa Nándor HSF1L pályafutása harmadik győzelmét ünnepelhette!
Szenzációs visszatérést és egy bomba meglepetést is hozott Suzuka! Sára Dániel a tavaly augusztusban rendezett Barcelonai verseny óta nem állt rajthoz. Most azonban megérkezett a Sauberrel és nem is akárhogy. A többiek este 6 óriási menetrendjével ellentétben Brooklynból délben versenyző Sára valószínűleg épp hogy csak megemésztette a warump közben elfogyasztott ebédet már rajtolhatott is. Az egész futam során kiegyensúlyozott és gyors volt, végig erőből követte a közvetlen élmezőnyt, jutalma pedig egy 4. hely és 9 megszerzett pont volt. Sára Dániel ezzel egyéni legjobb eredményét érte el a ligában!
Mint azt már múlthéten is megénekeltük cikkünkben, idén nagyon erős csapat jött létre a Force Indianál. Mi sem bizonyítja ezt jobban mint hogy Raffai dobogója mellett Várhegyi Bence is alaposan kitett magáért, ugyan a legjobb 3-ba kerülésre nem volt reális esélye, egy erős és sokat érő 5. hellyel 8 egységet gyűjtve bizonyította 1 héttel korábbi állításunkat.
A múlthéten poleból rajtoló és győzelemért küzdő Bagi Norbert egy kicsit elveszett volt előző heti teljesítményéhez képest. Az interjújában azonban el is mondta hogy nem tartozik erősségei közé a Suzukai pálya, és itt inkább a túlélésre játszik. Ezen megközelítés alapján nagyjából sikerült neki hiszen 7 pont nem rossz egy olyan pályán amit csak túlélni akar egy versenyző.
Tóth Miklós az első körében elkövetett hibája, majd az azt követő hátraesése után a 7. helyig tudott visszakapaszkodni, a Lotust erősítő Benkő László pedig megismételve 1 héttel korábbi teljesítményét ismét a 8. helyen végzett. Mögöttük a McLarent képviselő Varga Tamás futott be a 9. helyen. Mondjuk az hogy futott enyhe túlzás, Varga úgy gondolta nem érdemes fölöslegesen még +1 litert elcipelni a futamon, így nagyjából a Suzukai célegyenes adottságainak köszönheti hogy átgurult a célvonalon.
Pécsvári László zárt a 10. helyen, Melbourne-i kiesése után ezúttal sikerült befejeznie a futamot, pontokat szerezett és jó csatákban vett részt, márpedig az a mélypont ahová ő került az elmúlt hónapokban, minden apró siker számára megbecsülésre ad okot. Nem mondható ez el csapattársáról Gál Szilveszterről. Hiába a jó rajt, a futam során fokozatosan visszaeső Gál végül hibáinak köszönhetően a kockás zászlót sem láthatta meg. A Red Bull párosának jó eredményei pedig úgy tűnik még váratnak magára.
Az idei egyik újonc Kiss Barnabás és a hosszú idő után visszatérő Mészáros Attila végzett az utolsó két még pontot érő helyen. Kiss a 11.-ik, még Mészáros a 12. helyen fejezte be a Suzukai versenyt. A versenyen Gál Szilveszter mellett Orbán Péter nem tudott még célba érni a 14 fős mezőnyből, ami azt jelenti hogy a liga idei mezőnyének két bajnoka egyaránt nullázott.
A bajnokság élén holtverseny alakult ki, Marsa Nándor és Sági Dávid fej-fej mellett 27 egységgel vezetik az egyéni tabellát, mögöttük szintén pontazonossággal a Bagi Norbert-Raffai Ádám páros következik. A csapatoknál a Ferrari 10 pontra növelte előnyét a Lotussal szemben, akikre viszont 1 pontra felzárkózott a harmadik helyen álló Force India gárdája.
Vasárnap egy teljesen új helyszínre látogat a mezőny! A liga történetében először rendez majd versenyt a Detroiti utcai pályán, ami igen komoly kihívások elé fogja állítani a versenyzőket, bár az utcai pályák nem ismeretlenek a versenyzők számára, ez a pálya sok olyan elemet tartalmaz amihez korántsem szoktak hozzá az itt versenyzők.
Jó felkészülést, szép hetet mindenkinek, vigyázzatok magatokra! Hajrá HSF1L!
|