Hírek : Melbourne: Sági nyert a Ferrarik előtt az évadnyitón! |
Melbourne: Sági nyert a Ferrarik előtt az évadnyitón!
HSF1L 2019.01.19. 10:09
Múlthét vasárnap megkezdődött a HSF1L 2019-es bajnoksága, egyben a liga ötödik bajnoki idénye is. A szezont megnyitó Ausztrál nagydíjon az abszolút esélyes Ferrari párosa előtt kisebb meglepetésre a Lotussal Sági Dávid szerezte meg a győzelmet.
Az időmérőt uralták a vörösök. Bagi Norbert az előző szezonban egyszer sem tudott az élről rajtolni, most rögtön az első futamon megszerezte a pole pozíciót egy parádés körrel. Az első rajtsor második kockáját csapattársa Marsa Nándor kaparintotta meg közel 3 tizedes hátránnyal, még a harmadik helyre a tavalyi év egyik negatív meglepetése Tóth Miklós robbant be a Caterham színeiben.
Időmérő:
Poz
|
Pilóta
|
Csapat
|
Idő
|
Hátrány
|
1
|
Norbert Bagi
|
Scuderia Ferrari
|
1:24.060
|
-:--.---
|
2
|
Marsa Nandor
|
Scuderia Ferrari
|
1:24.355
|
+0:00.295
|
3
|
Miklos Toth
|
Caterham F1 Team
|
1:24.461
|
+0:00.401
|
4
|
David Sagi
|
Lotus F1 Team
|
1:24.533
|
+0:00.473
|
5
|
Adam Raffai
|
Sahara Force India F1 Team
|
1:24.624
|
+0:00.564
|
6
|
Kiss Barnabas
|
Mercedes AMG Petronas F1 Team
|
1:24.876
|
+0:00.816
|
7
|
Bence Varhegyi
|
Sahara Force India F1 Team
|
1:25.128
|
+0:01.068
|
8
|
Csaba Elekes
|
Mercedes AMG Petronas F1 Team
|
1:25.557
|
+0:01.497
|
9
|
Laszlo Benko
|
Lotus F1 Team
|
1:26.305
|
+0:02.245
|
10
|
Tamas Varga
|
Vodafone McLaren Mercedes
|
1:28.957
|
+0:04.897
|
Következett a rajt ahol a Ferrari komoly hátrányt szedett össze, hiszen a lágyabb gumikkal rajtolva maradtak alul a startnál az élre ugró Tóth Miklós, és a mögé felzárkózó Sági Dáviddal szemben. Az előzés finoman szólva sem könnyű ezen a pályán, ráadásul az autók és a gumik viselkedése is igen csak megnehezítette a támadó dolgát. A Ferrari bár úgy tűnt nagyon gyors, nem tudtak átlépni az élen autózó pároson. Az első box kiállásnál helycsere történt az élen miután Sági sikeresen megcsinálta az alávágást Tóthtal szemben. Bagi Norbert a kiállások után is az üldöző szerepét töltötte be, de előzni továbbra sem tudott. Úgy tűnt az élmezőnyben mindenki 2 kiállásra játszik, Bagi pedig a második kiállásnál megpróbált egy kockázatos korai kerékcserével riválisai elé kerülni. Nem sokon múlott hogy itt meg is nyerje a futamot, Tóth Mikit sikeresen átugrotta, Sági viszont pont akkor fordult volna el az első kanyarban amikor Bagi. A két versenyző nagyon balszerencsés módon összeért, hiszen a pozíció előny Ságinál, még a nagy tempó fölény Baginál volt. Bagi került az élre, de miután magát látta felelősnek az esetnél, rögtön a kör végén visszaadta vezető helyét a Lotus versenyzőjének rendkívül fair versenyzésről tanúbizonyságot téve. A verseny utolsó etapjában Bagi folyamatosan nagy nyomás alatt tartotta Ságit, ő azonban nem hibázott, így előzésre sem került sor. Sági Dávid elsőként áthaladva a célvonalon megnyerte a 2019-es év első HSF1L versenyét. Bagi Norbert végzett a második helyen, csapattársa Marsa Nándor pedig a megelőzve a verseny második felére visszaeső Tóth Miklóst felért a dobogóra, így a ligában két csapat bajnoki címmel rendelkező Ferrari kettős dobogójának köszönhetően idén is a legtöbb ponttal kezdte a szezont.
Remek páros alakult ki a Force India csapatát képviselve, a liga újonca Várhegyi Bence és a tavaly év közben berobbanó Raffai Ádám alkotnak egy csapatot. Már a tesztek alatt is látszott hogy jó esélyük van a komoly pontszerző helyek elérésére, sőt akár a dobogóért is küzdhetnek a futamon. A dobogó ugyan nem jött össze, de Raffai tempója rendkívül meggyőző volt, és csak egyéni hibáinak köszönheti hogy nem maradt esélye odaérni a legjobb 3-ba a végjáték során. A nyers tempóban lassabb, ám jóval kevesebbet hibázó Várhegyi Bence végzett az ötödik, még Raffai Ádám a hatodik helyen. Ezzel a Force India 15 pontot tehetett zsebre kezdésként.
Varga Tamás személyében is újoncot avathatott a liga, a mezőny nagy része jól ismeri, hiszen korábban jó néhányan sok szép csatát megvívtak Vargával a ma már inaktív BSSL bajnokságai során. Varga a McLarenben versenyez idén az egyelőre még hiányzó Orbán Péter oldalán. Tudnivaló hogy bármikor képes parádés tempóra, de még úgy tűnik idő kell a visszaszokáshoz számára, az időmérő nem sikerült jól számára, a versenyen pedig a 7.-ik helyig tudott felzárkózni. A McLaren tehát Varga személyében egy versenyzővel rajthoz állva 6 megszerzett ponttal kezdte a szezont.
A versenyt megnyerő Lotus csapat versenyzője és a liga rangidőse Benkő László a 8. helyen végzett a Melbourne-i pályán, a teszteken mutatott gyengélkedése ellenére sokat lépett előre a futamra, ahol sokáig Vargával volt csatában a 7. pozícióért. Benkő 5 pontot hozott a győzelemért járó 16 mellé, így a Ferrari után a Lotus duója gazdagodott a legtöbb egységgel.
Rosszul rajtolt a címvédő Mercedes. A tavalyi bajnok csapat immáron a visszavonuló 2X-es bajnok Tarr Tamás nélkül áll rajthoz idén. Elekes Csaba viharosan távozott az előző szezont utolsó harmadában, idén azonban remélhetőleg visszakapjuk a régi Elekest és a vele járó karaktert, Csabi mellett is egy újonc pilóta versenyez méghozzá a mindössze 16 éves Kiss Barnabás. Mindenképpen a jóval rutinosabb Elekestől várható elsősorban hogy húzza a csapatot, ez azonban az első futamon nem sikerült hiszen kiesett a versenyből, így nullázással kezdte a szezont, idén pedig már nincs lehetőség a bajnokság során egy alkalommal 10 pontra cserélni az elért eredményt. Kiss Barnabás viszont megszerezte a Mercedes első pontjait, rögtön 4-et is egyben méghozzá a 9.-ik helyen célba érve.
A Red Bullnál hiába a jó nevek, a szezon kezdet nagyon rosszul sikerült. Pécsvári László és Gál Szilveszter személyében elképesztően erős párosa van a bikáknak. Gál azonban betegség miatt kénytelen volt kihagyni a versenyt, Pécsvári László pedig úgy tűnik még mindig az előző, számára borzalmasan alakuló szezon sebeit hordozza, formáját pedig sajnos átmentette az első futamra. 10 körrel a futam megkezdése után kiesett, csapata pedig pont nélkül zárta az Ausztrál hetet.
A bajnokság állása természetesen a futam végeredményével megegyező az első kör után, így az élen Sági, mögötte Bagi, még a 3. helyen Marsa áll. A csapatoknál a Ferrari, Lotus, Force India a TOP 3 sorrendje.
Vasárnap jöhet a második megmérettetés a csapatok és a versenyzők között! A helyszín Japán, a pályának pedig idén Suzuka ad otthont. Tavaly Fujiban Raffai Ádám zsebelte be a győzelmet a Japán Nagydíjon, a két szezonnal előtti utolsó Suzukai versenyt viszont az a Fődi Ákos nyerte aki sajnos ma már nem erősíti a mezőnyt. Szép napot mindenkinek! Hajrá HSF1L!
|