Hírek : Abu Dhabi: Marsa a futam győztes, Tarr Tamás a bajnok! |
Abu Dhabi: Marsa a futam győztes, Tarr Tamás a bajnok!
HSF1L 2018.12.05. 09:58
Elképesztő 3-as csata zajlott a gyönyörű Abu Dhabi éjszakában, Marsa Nándor végül legyőzte a bajnokság eddigi két legjobbját és megszerezte idei második győzelmét Barcelona után! Az igazi nagy győzelem azonban a másodikként befutó Tarr Tamást illette meg, hiszen Orbán Péter előtt célba érve kétszeres HSF1L bajnokká avanzsálódott.
Tarr Tamás az idei szezonban ritkaságszámba menő, 3 tizedes magabiztos előnnyel nyerte az időmérő edzést. Mellőle Marsa Nándor, mögüle pedig Orbán Péter vághatott neki a futamnak.
Időmérő végeredmény:
1 |
Tamas Tarr |
#01 Mercedes |
1:35.282 |
-:--.--- |
2 |
Marsa Nandor |
#09 Sauber-Ferrari |
1:35.587 |
+0:00.305 |
3 |
Peter Orban |
#02 Red Bull-Renault |
1:35.662 |
+0:00.380 |
4 |
Adam Raffai |
#02 Red Bull-Renault |
1:35.960 |
+0:00.677 |
5 |
Fodi Akos |
#04 Ferrari |
1:36.142 |
+0:00.860 |
6 |
Laszlo Pecsvari |
#01 Mercedes |
1:37.222 |
+0:01.940 |
7 |
Laszlo Benko |
#03 Williams-Mercedes |
1:37.634 |
+0:02.352 |
8 |
David Sagi |
#03 Williams-Mercedes |
1:38.559 |
+0:03.277 |
A 41 körös verseny első köreiben jól kirajzolódott hogy az időmérőt is uraló trióval ma nem lehet felvenni a versenyt. Marsa, Tarr és Orbán az év egyik legjobb és legizgalmasabb mérkőzését mutatták be végtelenül korrekt és megfelelően agresszív módon. Bár a futam nagy részében inkább taktikusan és kicsit visszafogottan mindhárman arra játszottak hogy a végére megmaradjon a győzelmi esélyük, az utolsó körökben óriási csatát vívtak. Marsa abszolút megérdemelt győzelmet aratott, a bajnokság során a balszerencse sok szép eredményt vett már el az egykori BSSL legsikeresebb versenyzőjétől. Az újdonsült bajnok mögött célba érő Orbán Péter is elégedett lehetett, hiszen bár a győzelem nem jött össze, a bajnokság 2. helyéért folyó küzdelemben mindkét riválisát felül múlta.
A Ferrari pilótája Fődi Ákos a 4. helyen zárta a versenyt, talán ez volt Ákos egyik leggyengébb futama ha csak a nyers tempót vesszük figyelemben. Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik hogy Raffai Ádám csúnyán eltalálta oldalról az első körben, ami után nem éppen volt 100%-os a vörösök autója.
Raffai Ádám remekül szállt be a szezon első felének végén a bajnokságba, tehetségét rögtön bizonyította, azonban jó teljesítményét és kiemelkedő gyorsaságát nagyban beárnyékolja hogy igen sok butaságot is elkövetett. Túlzott agressziója és vakmerő mozdulatai már a Valenciai rajtnál is galibát okoztak, majd Interlagosban két, akkor még bajnoki címért harcban lévő versenyzőt is a falba forgatott. A hétvégi hibája miatt pedig már egy komolyabb büntetésre is sor került, és bár az 5. helyen ért célba, a versenybírák az utolsó helyre sorolták vissza. Szerencséjére a szezon legszűkebb létszámát produkálta a futam, abból sem ért mindenki célba, így végül a 7. helyre csúszott vissza.
A Williamsek egyaránt borzalmas teljesítményt nyújtva az 5. és 6.helyen értek célba. Sági Dávidnak esélye nem volt hogy beleszóljon a dobogós helyezések sorsába, csapattársa Benkő László szintén teljesen elveszett és csak a létszámnak köszönhették hogy nem buktak egy hatalmasat az Emírségekben.
A futamon kieső Pécsvári László valószínűleg ezt a szezont a rémálmaiban sem kívánja majd előhozni, az elmúlt idényekben kiválóan teljesítő rutinos pilóta képtelen jó formába lendülni, és valószínűleg már csak az motiválja hogy 2 futam múlva ismét tiszta lappal nézhet elébe egy új szezonnak a HSF1L-ben, vagy bárhol máshol. Remélhetőleg itt képzeli el az új évben is a szereplését.
Verseny végeredmény:
1 |
Marsa Nandor |
#09 Sauber-Ferrari |
41 |
1:07:25.480 |
1:35.784 |
-:--.--- |
2 |
2 |
Tamas Tarr |
#01 Mercedes |
41 |
1:07:25.974 |
1:35.939 |
+0:00.494 |
2 |
3 |
Peter Orban |
#02 Red Bull-Renault |
41 |
1:07:26.089 |
1:35.915 |
+0:00.609 |
2 |
4 |
Fodi Akos |
#04 Ferrari |
41 |
1:07:35.077 |
1:36.025 |
+0:09.597 |
2 |
5 |
David Sagi |
#03 Williams-Mercedes |
41 |
1:08:16.385 |
1:36.496 |
+0:50.905 |
2 |
6 |
Laszlo Benko |
#03 Williams-Mercedes |
41 |
1:09:02.120 |
1:37.231 |
+1:36.639 |
3 |
7 |
Adam Raffai |
#02 Red Bull-Renault |
41 |
1:07:36.371 |
1.36.056 |
+0:10.891 (PEN) |
2 |
8 |
Laszlo Pecsvari |
#01 Mercedes |
18 |
Suspension |
1:37.525 |
+23 laps |
2 |
Térjünk is vissza egy kicsit az újdonsült bajnokunkhoz. A liga első idényét megnyerő Tarr Tamás bravúros teljesítménnyel rukkolt elő idén. A szezon első futamain nagyon magabiztosan hozta azokat a pontokat, amik megalapozták az esélyeit, majd Belgiumban brutális formába lendült. Az Ardennek hegységében aratott győzelme után szinte lehetetlen volt őt megfogni, még a Koreaban verseny után elvett győzelme sem törte meg a lendületét, sőt az incidenst követően rögtön 4 versenyt is megnyert zsinórban. 10 futam után már olyan magabiztosan vezette a bajnokságot, hogy az Osztrák nagydíjtól gyakorlatilag nem volt már szükség extra kockázat vállalásokra, bár éppen a Spielbergi futam alakult k igazán rosszul számára, bőven belefért egy „gyengébb” 5. hely is. Tarr azonban nem bízta a véletlenre a dolgot, a következő 3 futamból 1-et megnyert, 2 versenyen pedig a második helyen intették le, így a megszerezhető 45 pontból 39-et bezsebelt, gyakorlatilag eldöntve a bajnoki trófea sorsát. Moznában már egy szinte teljesen kiengedett versenyzőt láthattunk ami nem is csoda, hiszen bármennyire is gyors valaki, zsinórban futamokat nyerni, dobogókat hozni és egy komplett szezonon át komoly hiba nélkül konstanst teljesítményt nyújtani iszonyatosan nehéz és megterhelő egyben, nem beszélve a nyomásról amit akaratlanul is magára ölt az ember ilyenkor. Monzában ugyan még nem, de a hétvégén Abu Dhabiban megszületett a HSF1L első kétszeres bajnoka. Tarr Tamást a stílusa és karaktere miatt pedig lehet szeretni vagy nem szeretni, a trófea teljesen megérdemelten fog a kezébe kerülni, hiszen sok nagyon jó versenyző közül tudott kiemelkedni azzal a kis plusszal ami mindig szükséges a végső sikerhez. Futamról futamra bizonyította hogy idén bizony ő a legjobb! Gratulálunk neki!
A bajnoki cím ugyan eldőlt, nem csak egyéni hanem csapat szinten is bajnok a Mercedes, azonban nagyon komoly harcok várhatóak még az utolsó két futamon. Jön Szingapúr és Silverstone ahol eldől melyik 2 pilóta és csapat végezhet a legjobb háromban a szezon végén!
Nézzük is a résztabellákat és az esélyeket:
Marsa Nándor már a 2. helyre nem, de a 3. helyre odaérhet matematikailag így még 4 különböző csapat versenyzője esélyes arra hogy serleget kapjon szezon végén!
Pozíció |
Versenyző |
Pont |
Különbség |
Győzelem |
2. |
Orbán Péter |
144 |
- |
2 |
3. |
Fődi Ákos |
137 |
7 |
3 |
4. |
Sági Dávid |
136 |
8 |
1 |
5. |
Marsa Nándor |
112 |
32 |
2 |
A csapatoknál elég hasonló a helyzet. A Sauber itt is a legnehezebb, a Red Bull a legjobb helyzetből várja az utolsó két megmérettetést hpgy éremmel zárja a szezont.
Pozíció |
Csapat |
Pont |
Különbség |
Győzelem |
2. |
Red Bull |
210 |
- |
3 |
3. |
Williams |
190 |
20 |
1 |
4. |
Ferrari |
166 |
44 |
3 |
5. |
Sauber |
162 |
48 |
2 |
Vasárnap egy újabb éjszakai verseny következik. A mezőny az utcai Szingapúri versenypályán méri össze tudását a szezon egyik leghoszabb és legmegterhelőbb versenyén! Jó felkészülést és további szép hetet mindenkinek!
|