Hírek : Nürburgring: Győzelmet ért a jó stratégia Orbán Péternek! |
Nürburgring: Győzelmet ért a jó stratégia Orbán Péternek!
HSF1L 2018.08.01. 17:15
Orbán Péter tökéletes gumi kezeléssel hajtotta végre az előzetesen szinte esélytelennek hitt stratégiát. A Red Bull versenyzője először tudott futamot nyerni a 2017/2-es szezonzáró Interlagosi versenyen aratott győzelme óta, ami akkor a bajnoki címet jelentette számára!
Az időmérő edzés ismét döbbenetesen szorosra sikeredett, csak úgy mint 1 héttel korábban a Sakhiri pályán, megint 2 tizeden belül volt a TOP5. Ezúttal Sági Dávidnak sikerült megkaparintania az első rajtkockát, méghozzá az utolsó percben elhappolva Tarr Tamás elől.
Időmérő végeredmény:
1 |
David Sagi |
#03 Williams-Mercedes |
1:27.736 |
-:--.--- |
2 |
Tamas Tarr |
#01 Mercedes |
1:27.784 |
+0:00.047 |
3 |
Szathmari Szabolcs |
#01 Mercedes |
1:27.815 |
+0:00.079 |
4 |
Csaba Elekes |
#06 Force India-Mercedes |
1:27.837 |
+0:00.100 |
5 |
Peter Orban |
#02 Red Bull-Renault |
1:27.871 |
+0:00.134 |
6 |
Norbert Bagi |
#08 Lotus-Mercedes |
1:27.956 |
+0:00.219 |
7 |
Marsa Nandor |
#09 Sauber-Ferrari |
1:27.997 |
+0:00.260 |
8 |
Miklos Toth |
#05 McLaren-Honda |
1:28.212 |
+0:00.475 |
9 |
Daniel Sara |
#07 Toro Rosso-Renault |
1:28.719 |
+0:00.983 |
10 |
Attila Toth |
#08 Lotus-Mercedes |
1:28.744 |
+0:01.007 |
11 |
Laszlo Benko |
#03 Williams-Mercedes |
1:28.754 |
+0:01.018 |
12 |
Fodi Akos |
#04 Ferrari |
1:28.784 |
+0:01.048 |
13 |
Laszlo Pecsvari |
#06 Force India-Mercedes |
1:29.096 |
+0:01.359 |
A rajtnál néhány kisebb koccanás, illetve az eltérő gumikeverékek jelentősen megkavarták a sorrendet. Az élre a 4. helyről rajtoló Elekes Csaba, mögé pedig a 8. kockából induló Tóth Miklós verekedte fel magát.
A verseny első felében lévő elképesztően sok pozíció váltás, illetve a különböző taktikák miatt szinte képtelenség volt megjósolni mi sülhet ki ebből a versenyből. Nagyjából fél távhoz érkezvén aztán elkezdett kirajzolódni, hogy az Orbán, Tarr, Sági trió szállhat majd csatába a győzelemért, azok után hogy mind hárman különböző gumi stratégiát választottak.
Orbán egyedüliként tudta megcsinálni a mezőnyből azt amit a legtöbben elképzelni sem tudtak, két kiállással úgy megcsinálni a versenyt hogy a legkeményebb gumit nem, a leglágyabbat pedig 2 etapban is használja. Ez volt ami megadta bajnokunk számára az esélyt a győzelemre hiszen így az élre került a hajrára. Tarr és Sági hiába tudták 2 körrel frissebb gumikon üldözőbe venni Orbánt, az egymással való hosszú körökön át tartó csatározásuk végül a győzelembe kísérte a Red Bull pilótáját.
Az Orbán mögötti párarcból végül Sági került ki győztesen. Ezáltal csak úgy mint Bahreinben, ismét Sági végzett a 2., Tarr Tamás pedig a 3. helyen.
Drámai befutó nélkül ezúton sem maradtunk! Bagi Norbert parádés előzést hajtott végre a verseny utolsó kanyarjának teljesítése közben, amivel maga mögé utasította a Bahreinben győzelmet szerző Szathmári Szabolcsot, ezzel pedig az előkelő 4. helyen zárhatta a futamot.
A teszteken rendkívül bíztató teljesítményt nyújtó Marsa Nándor meglepetésre csak a 7. helyen ért célba, bár ha jobban belegondolunk mennyire nem akar neki kijönni a lépés, talán nem is annyira meglepő az eredménye. Mindenesetre úgy tűnik hogy a tempót legalább már megtalálta a liga fekete öves harcművész mestere.
Pécsvári László a 8. helyen fejezve be a futamot tért vissza, miután a szezon első futamát technikai problémák miatt kénytelen volt kihagyni. Csapattársa Elekes Csaba a 6. helyen futott be, így a Force India pontjai 10 egységgel gyarapodtak a verseny után.
A TOP10-be még Benkő László és Fődi Ákos fért be. Benkő a Williamssel a 9. helyen szinte Pécsvári nyakát szorongatva látta meg a kockás zászlót. A múlthéten internet problémák miatt kieső Fődi életét ismét a net nehezítette meg, a verseny elején emiatt egy stop and go büntetést is letöltve zárt végül az utolsó hivatalosan is pontszerző helyen.
A hétvége egyik legüdítőbb színfoltja volt, ahogy a Toro Rosso két pilótája Borbély Roland és Sára Dániel, valamint a McLaren csapatát erősítő Farkas Márton szenzációs küzdelmet mutattak be, mindezt a pontszerző helyeken kívül, gyakorlatilag tét nélkül! A presztízs csatából végül a Brooklynból versenyző Sára Dani került ki győztesen, aki így Tóth Attila mögött a 12. helyen végzett.
Egyetlen kiesőnk volt, méghozzá Tóth Miklós személyében aki kormány problémák miatt volt kénytelen idő előtt kiszállni a játékból.
Versenyzői nyilatkozatok:
Orbán Péter (1.): Nürburgring egy nagyon élvezetes, technikás pálya. Az aszfaltja nagyon csúszik a többi pályához képest, de biztos voltam benne, hogy egy eredményes hétvégét zárhatok, ha sikerül 100%-osan a versenyre fókuszálni és nem hibázom. Sajnos egyedül, csapattárs nélkül vágtam neki a 2. hétvégémnek is, de ha minden jól megy, hamarosan Krisztián is tud hozzám csatlakozni, és együtt egy nagyon erős párost alkothatunk a RedBullban. Az időmérőn az utolsó körömben, mikor már lejárt az idő, a pole pozíció már félig a zsebemben volt, a hátsó egyenesre kb. -1 tizedes előnyben fordultam rá, de a sikánban elkövettem egy hibát, ami miatt nem lett meg a pole, és csak pár hellyel hátrébbról rajtolhattam. A verseny rajtja elég érdekesen alakult, nagyon rossz volt a reakcióidőm is, rögtön visszaestem, és a szokásos külső íven későn fékezek taktikát alkalmaztam, és be is jött volna, de sajnos kiforgattak elém egy Mercit, és alig tudtam elkerülni, így ezáltal buktam még több pozíciót. A verseny elején pár embert sikerült megelőznöm, de ahogy egyre előrébb lépkedtem, egy csatázó bolyt találtam magam előtt, ezért inkább elkezdtem óvni a gumikat, és csak páholyból néztem a csatáikat. Én mentem el a legtovább a lágy gumikon, talán 20 kört is, és ez a továbbiakban jelentette számomra a nagy előnyt, hiszen én a lágyas etapom után két szuperlágyast tudtam menni, így sokakhoz képest gumielőnybe is kerülhettem. Végül megnyertem a versenyt, ami köszönhető volt annak, hogy nem hibáztam nyomás alatt sem, és a jó taktika is kellett, mert nem én voltam a leggyorsabb. Összességében elégedett vagyok a hétvégével, de legközelebb nem fog minden körülmény az én kezemre játszani, így még fejlődnöm kell, ha beleakarok szólni a bajnoki cím sorsába. :D Hajrá HSF1L, találkozunk Kínában!
Marsa Nándor (7.): Úgy látszik hiába a tempó ha a körülmények nem ideálisan alakulnak és b*szhatod az egészet ha melette még saját hibákat is elkövet az ember. A versenyt és a csatákat ettől függetlenül nagyon élveztem és Kínában megpróbálok az eredményen is javítani 😊
我在上海問候你👐
Szathmári Szabolcs (5.): A mai napon nem voltunk elég gyorsak a győzelemért. Az időmérőn sikerült a 3-ik poziciót megszerezni, csapattársam Tamás pedig a 2-ik poziciót.A rajtom nem volt a legjobb de elég jól kijöttem belőle mig belém nem jöttek és a 2dik kanyarban utolsó lettem.Tamásba is belé ment valaki igy a Mercedesnek ''damage limitation'' volt a cél. Voltak jó csaták és voltak amik túlmentek egy kicsit a határon de egy verseny sem szent. Az autó jól viselkedett de egy kis tapadás hiányzott. A futam végén felverekedtem magam a 4ik helyre, aminek nagyon örvendtem. Sajnos az örvendés sokáig nem tartott, hiszen a sok szélárnyékozás miatt több üzemanyagot evett az autó, igy nagyon takarékos üzemmódra váltottam. Volt 8 másodperc előnyöm Bagi Norberthez képest de nem volt elég, az utolsó kör utolsó kanyarjába nagyobb meglepetésemre beesett mellém és megelőzőtt. Az 5-ik helyen értem be, még Tamás 3-ik lett. Szerintem az adott körülmények között a maximumot hoztuk ki és reméljük hogy Kinában majd erősebbek leszünk.
Sági Dávid (2.): Összességében elégedett vagyok, az autó remekül működött egész héten, és sikerült hiba nélkül lehoznom a versenyt, ami nagyon fontos ha megnézzük mennyire szoros a mezőny, talán még az elmúlt szezonokhoz képest is. Érdekes volt látni mennyi különböző taktika és elképzelés volt a versenyen. Örömmel tapasztaltam hogy pole-t érő kört tudtam futni a kvalin, és a versenyen is megvoltak a győzelmi esélyeim. A verseny utolsó szakaszában Peti 2 körrel idősebb gumin haladt előttünk az élen így bíztam benne hogy majd eltudom kapni, de mivel Tamással 7-8 körön át csatáztunk, Peti megtudta tartani az előnyét a leintésig. Ettől függetlenül örültem hogy Tamással küzdhettem a 2. helyért, hiszen az elmúlt nagyjából 6 év során számtalan olyan párharcot vívtunk amit azóta is a legemlékezetesebbek közé sorolok. Nagyon élveztem a mostanit is! Csapattársam Benkő László is szépen telejsített. Sikerült szereznie 3 pontot, de ami ennél is fontosabb hogy végig stabilan tudott jó tempót autózni, és még a 6. helyen záró Elekes Csabival szemben is csupán 5 másodperc hátrányban ért célba. Jó versenyt zártunk, a következő futam viszont nehéz lesz, mert mindkettőnk inkább szenvedni szokott a Sanhgai pályán, mint sem brillírozni. Reméljük ez most másként lesz! Petinek pedig gratulálok a győzelmehez, szép munka volt!
Vasárnap a Kínai Nagydíjjal folytatódik a bajnokság! A 3. fordulónak a Sanghai versenypálya ad otthont ahol legutóbb Gál Szilveszter tudott nyerni még 2017-ben. Az egyéni bajnokságot Sági Dávid vezeti 2 pont fórral a holtversenyben második helyen álló Szatmári Szabolcs és Orbán Péter előtt. A csapatoknál továbbra is a Mercedes áll az élen, 14 ponttal maguk mögé utasítva a Williams gárdáját.
A Bajnoki tabellák IDE kattintva megtekinthetők!
|