Hírek : Szélcsatorna: Visszapillantó! |
Szélcsatorna: Visszapillantó!
HSF1L 2018.07.16. 20:42
Két hónap pihenőt követően az előttünk álló hétvégén újra felbőgnek a Forma1-es autók motorjai a HSF1L szerverén! A csapatok versenyzői már napok óta javában készülnek a szezonnyitó Bahreini versenyre. Mielőtt azonban belevágnák az új, immáron 4. bajnoki kiírásba, tekintsünk egy kicsit vissza milyen is volt a nem rég mögöttünk hagyott szezon!
2018 január 21.én a Hockenheimi pályán a Német nagydíjjal rajtolt el a HSF1L történetének 3. idénye! A rajtrácson 16 versenyző állt, köztük 5 debütálóval. Címvédőként Orbán Péter vághatott neki az új idénynek, miután a 2017-es év végén óriási csatában több győzelmének köszönhetően múlta felül a vele azonos pontszámmal végző Sági Dávidot. A bajnokság legnagyobb esélyesének még is sokan társai közül azt a Gál Szilvesztert tartották, aki többször bizonyította már hogy félelmetesen gyors, ám valahogy fejben sosem sikerült úgy összeraknia magát, hogy megugorja azt a szintet ami bajnoki címet érhet.
A sok szezon előtti kérdés közt tehát az is ott szerepelt, vajon Szilveszter a nyers gyorsasága és remek vezetése mellett maga mögött tudja-e hagyni kissé amatőr hibáit, bukásait, kieséseit ? Vagy az olyan rutinos, sok éles küzdelmet megélt versenyzők mint Marsa Nándor, Bagi Norbert, Pécsvári László, vagy éppen Tarr Tamás ismét felülkerekednek a Ferrari versenyzőjén ?
Az idény első hétvégéjén Gál egy rendkívül kiegyenlített időmérő edzésen, ahol 15-en futottak 1 másodpercen belüli időt, utasította maga mögé a Tarr, Bagi, Fődi, Pécsvári kvartettet, még az olyan nevek mint Elekes Csaba, Orbán Péter, Marsa Nándor és Sági Dávid kis túlzással sehol nem voltak az az első rajtsorokat elérő pilótákhoz képest. A versenyt később magabiztosan megnyerte Gál, mögötte Bagi a második, Tarr pedig a harmadik helyen ért célba.
A szezon második versenyén szintén Gál Szilveszter nyert, ezúttal az Ausztráliai Albert Parkban! A Ferrari ifjoncának triplázást végül a 2017-es év első szezonjának bajnoka Tarr Tamás akadályozta meg miután behúzta a Barcelonai versenyt a McLaren volánja mögött. Az idényt parádésan kezdő Bagi Norbert pedig a Red Bull csapatának szállított egy győzelmet a bajnokság 4. fordulójának otthont adó Maláj versenyen!
Amikor már kezdett úgy tűnni hogy egyre sűrűsödik a buli a bajnokság elején akkor Gál ismét bomba formába kerülve egyik legerősebbnek számító helyszínén, Monacóban megszerezte harmadik, majd 1 hétre rá Montrealban a negyedik futam győzelmét is! A dobogóról pedig 6 futam alatt sem sikerült letaszítani, ráadásul a Ferrari másik versenyzője Fődi Ákos is egyre erősebb hétvégéket produkált, így Montrealban az „olaszok” első kettős győzelem is összejött, a többi csapat számára pedig kezdett egyre nyomasztóbbá válni a vörösök fölénye.
A bajnokság 7. állomása szeretett hazai pályánk a Hungaroring volt, ami talán a szezon egyik legnagyobb meglepetését hozta azzal hogy a ligában debütáló szezonját futó Tóth Miklós nyerni tudott. A Ferrari mellett ezzel a Red Bull lett az első csapat amely elérte a 2 győzelmet az idény során.
Nem kellett sokáig várni az újabb Ferrari sikerre. Monzaban az Olasz nagydíjon Fődi Ákos szerezte meg szezonbeli első győzelmét, csapata pedig ismét kettős győzelmet aratott köszönhetően Gál második helyének.
Nem csak az Olasz nagydíjon született hazai győzelem! A bajnokság 9.fordulójában Tarr Tamás és a McLaren nem talált legyőzőre a Silverstonei futamon, így a Wokingiak is hazai pályán ünnepelhették második győzelmüket!
A Ferrari konstruktőri győzelme már a Belga nagydíjra érkezve is egyre biztosabbnak tűnt, ám a McLaren és a Red Bull elképesztő küzdelmet vívott a második helyért. Bagi Norbert pedig válaszolva Tarr Tamás Angliában aratott győzelmére, megnyerte a Spa-i versenyt miközben első számú riválisok mindössze 2 pontot tehetett zsebre Szathmári Szabolcs révén.
Elérkeztünk a bajnokság utolsó harmadának első helyszínére! Következett a liga első Valenciai pályán rendezett versenye! Ez lehetett volna az első alkalom a szezon során hogy a Ferrari 3 egymást követő versenyen nem tud nyerni, ez azonban olyannyira nem valósult meg hogy a bajnoki éllovas Gál az 5. győzelmét is megszerezte, Fődi második helyével pedig már harmadik alkalommal gyűjtötték be a maximális pontszámot egy versenyen!
Valencia után a legendás Imolai aszfaltcsíkon folytatódott a száguldás, az Enzo Ferrari nevét viselő San Marinoi versenypályán pedig a vörösök fordított felállásban ugyan de megismételték 1 héttel korábban nyújtott teljesítményüket. Fődi nyert Gál előtt, a csapat pedig megvédve címét megnyerte a konstruktőrök bajnokságát!
Nem kellett sokat várni az egyéni bajnoki cím lezárására sem! Az elmúlt két szezonban vagy az utolsó, vagy az azt megelőző versenyen dőlt el az arany trófea sorsa. Idén azonban már 2 futammal a vége előtt a Mexikói versenyen Gál Szilveszter egy második hellyel bebiztosította bajnoki első helyét, elnyerve ezzel a 2018-as év első szezonjának serlegét. A versenyt viszont az a Tarr Tamás nyerte aki már a 11. győzelmét ünnepelhette a ligában!
Ugyan a bajnoki címek sorsa már eldőlt, sok fontos díj sorsa még bőven tartogatott izgalmakat! Ennek megfelelően remek versenyt hozott a Japán nagydíj és a Suzukai pálya. A győzelmet szoros csatában Fődi Ákos gyűjtötte be, méghozzá éppen első számú riválisa Bagi Norbi orra elől, és mivel Orbán Péter nem tudott célba érni, eldőlt a bajnoki 2. hely sorsa is. Fődi Ákos megszerezte a bajnoki ezüstöt, Bagit pedig immáron mindössze 2 pont választotta el hogy megszerezze első HSF1L kupáját!
Eljött a szezonzáró Brazil futam ideje is! Ismét eltelt 1 szezon, ismét remek futamokkal és élményekkel lettünk gazdagabbak egy nagyszerű közösségben versenyezve! Az Interlagosi pályán különféle okok miatt rengeteg hiányzóval kellett elrajtolni a mezőnynek, és mindössze 8 versenyző állt rajthoz. Fődi Ákos elképesztő formába lendült a szezon végére és Suzuka után a bajnokság utolsó futamán is nyerni tudott, végül 7 pontra megközelítve a bajnoki címet megszerző csapattársát. A második helyen Bagi ért célba, megelőzve Orbán Pétert és egyúttal megszerezve a bajnokság 3. helyét! Orbán pedig első alkalommal nem tudott a TOP3-ban végezni a liga fennállása óta. Az istállók versenyében végül a Red Bull végzett a Ferrari mögött a második helyen. A bikák a Bagi Norbert-Tóth Miklós párossal igen eredményes szezont zárhattak. A harmadik helynek és a bronz érmeknek pedig a Tarr Tamás-Szathmári Szabolcs duóval felálló McLaren csapata örülhetett!
Bajnokság végeredménye:
Érdekes, fura, néhol meglepő de nagyszerű szezont hagyhattunk a hátunk mögött május végén. Láthattunk tündöklő trónkövetelőket, bukdácsoló korábbi bajnok vagy bajnok esélyeseket, remeklő újoncokat, rekord létszámú rajtrácsot. Avattunk új győztest, dobogóst és többen első díjaikat nyerték a ligában. A drámai és nagy bajnoki finálé az előző szezonokhoz képest ugyan elmaradt, izgalom azonban így is minden téren bőven volt szerencsére.
Kívánok mindenkinek szép és kellemes hetet!
|